DakkaDakka - Warhammer 40000, Flames of War, Warmachine and Warhammer Forums
ForumGalleryArticlesVideoHobby BlogsStore FinderPlayer FinderArmy PainterJoin Us!
Switch Theme:

Tyranid Basing Idea!  [RSS] Share on facebook Share on Twitter Submit to Reddit
»
Author Message
Advert


Forum adverts like this one are shown to any user who is not logged in. Join us by filling out a tiny 3 field form and you will get your own, free, dakka user account which gives a good range of benefits to you:
  • No adverts like this in the forums anymore.
  • Times and dates in your local timezone.
  • Full tracking of what you have read so you can skip to your first unread post, easily see what has changed since you last logged in, and easily see what is new at a glance.
  • Email notifications for threads you want to watch closely.
  • Being a part of the oldest wargaming community on the net.
If you are already a member then feel free to login now.
Made in gb
Regular Dakkanaut





Hey guys, i saw somewhere (cannot remember where) a few weeks ago a great way of creating a perfect base for your Tyranids!

What you need...

Bases
PVA glue
Super glue
wash of your choice (for colour)







HOW TO...


cover your base/s in pva glue (a thick layer, be generous)

let the PVA glue dry for about 5 minutes and then splash on dots of super glue over the PVA...

(do this as much or as little as you like but this is the part that will make your base turn to life!)



(dont worry about overhang with the glue, it can be cut off or used to look kinda cool! =] =])

let that dry over night (do lots of bases all at once if you are going to do this as doing it 1 at a time will take forever!)

once it has dryed it should look very nid like!,

and this is when you can paint it or as i do just put a layer of wash over it and it looks great!!...





hope you like them! =] =]






 
   
Advert


Login or Register to make this and other promotional elements disappear from your dakka browsing.
Made in gb
Fresh-Faced New User




Nice Technic bro i shall have to give this a go for my dudes basing ^^ but then again i am not tyranids so maybe wouldn't add effect as it would with having tyranids

 
   
Made in us
Brainless Zombie




USA

I think those look pretty good! They seem very organic/gooey looking from that picture, just what i'd imagine for my nids. I'll have to try this out, thanks!

"I've got a Light side and a Dark side... and I hold the Universe together." ~Ductape 
   
Made in gb
Regular Dakkanaut





No problem mate!, its incredibly easy to do...
most of the time it takes is just letting the glue dry ...

im just about to try doing a more dynamic base, with a bit more height, maybe add it to a rock or something asif the goo/organic stuff is seeping upwards also!, ill post pictures of that too =] =]

cheers for looking and im glad you like the idea! =]






 
   
Made in us
Satyxis Raider






Archbald, Pa, USA

I've seen this around, and the more I see it, the more interested in it I am. I'm thinking I've gonna do this for my HQ and Elites first, follow up on the little guys later.

Thanks for showing it in multiple colors, gives a good idea in how it can be used in so many ways.

Image it..... 1 giant scabby patch in the middle, precisely where the Zoanthrope model is attached to the base.... kind of like it's sucking the life out of the very surface of the terrain....

We all need to look into the dark side of our nature..
that is where the passion is..the energy..
It is part of who we are...do not fear it ..embrace it
become whole....
we are both darkness and light.....
 
   
Made in us
Trustworthy Shas'vre





Cruising in my CRASSUS ARMORED ASSAULT TRANSPORT

Like it a lot, could use it on my anti-nids tau bases!

I guarantee you that I'm not really as smart as the test says:

Test Your IQ 
   
Made in ph
Long-Range Land Speeder Pilot





It can pass off as Zerg creep on Starcraft.

Violence is not the answer, but it's always a good guess. 
   
Made in gb
Regular Dakkanaut





fenrir1997 wrote:Image it..... 1 giant scabby patch in the middle, precisely where the Zoanthrope model is attached to the base.... kind of like it's sucking the life out of the very surface of the terrain....


that would be AWESOME!! ive still to base my venomthrope!... that may be the answer!! =] =]cheers for that idea man!

and an anti nid tau army?, interesting... my mates got that kinda idea aswell... he hates my army , lol (only coz i can kick his arse but ...lol )







 
   
Made in gb






UK

Ive not seen that before, interesting technique!
   
Made in us
Satyxis Raider






Archbald, Pa, USA

SirBuddlington wrote:
fenrir1997 wrote:Image it..... 1 giant scabby patch in the middle, precisely where the Zoanthrope model is attached to the base.... kind of like it's sucking the life out of the very surface of the terrain....


that would be AWESOME!! ive still to base my venomthrope!... that may be the answer!! =] =]cheers for that idea man!



Dude, gonna need some pictures of this.
Only appropriate word: EPIC.

We all need to look into the dark side of our nature..
that is where the passion is..the energy..
It is part of who we are...do not fear it ..embrace it
become whole....
we are both darkness and light.....
 
   
Made in gb
Fresh-Faced New User




SirBuddlington wrote:
fenrir1997 wrote:Image it..... 1 giant scabby patch in the middle, precisely where the Zoanthrope model is attached to the base.... kind of like it's sucking the life out of the very surface of the terrain....


that would be AWESOME!! ive still to base my venomthrope!... that may be the answer!! =] =]cheers for that idea man!

and an anti nid tau army?, interesting... my mates got that kinda idea aswell... he hates my army , lol (only coz i can kick his arse but ...lol )




i can only assume your mate is me and i will have you know i dont "hate" your army i justthink you have too much and i very much believe that when my army is built up properly to a competative Size i wll give you an extreme good run for your money

 
   
Made in gb
Regular Dakkanaut





just gonna show you guys another base i did aswell as my Venomthropes base, (for fenrir1997)














sorry if the base looks rude... it wasnt intended to be that way! =[....lol but the way it turned out (texture wise) was fantastic... (cant really see very well on a photo! =[ =[)






 
   
Made in za
Thunderhawk Pilot Dropping From Orbit





South Africa

Like it, it looks all biological

Shadow Legion's lost warmachine http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/382008.page

2750 point - Space marine
750 point - Ork
1250 point - Wood Elves
750 point Brettonia
 
   
Made in gb
Regular Dakkanaut





heres a few more pics with one of my warrior gaunts using the base! =] =]











 
   
Made in us
Xenohunter Acolyte with Alacrity





Segmentum Solar IOXB-1771A9

i was doing this 20 years ago

some things to consider for this , that i learned with practice :

1) you can vary the effect based on how tick of a layer of glue you apply it to .

2) you can also vary the effect based and how runny or thick the glues consistancy is .

3) i didnt learn this based on the introduction of tyranids into the game , i learned it when i got into chaos . it makes GREAT scabs and infected looking patches for chaos , or anyone else with lots of battle damage . to do so ; for small models , apply the glue carefully with a toothpick to the model then add just a tiny bit of the superglue carefully . it can make a great accent to some old school type daemon weapons .

4) it doesnt JUST work with glue , it works with acrylic paint too , and again will vary based on how thick the paint is , and how runny it is . it also gives a better effect in some ways since the paint is already colored , so all you need to do is drybrush it or ink it to meet your color goals . again with practice youcan apply it to small models to make gorey red scabs and puss . it can really spruce up a model , and on larger ones like defilers , is a great way to cover the joint between an organic component and a mechanical one .

5) you can also vary the effect based on how thick or thin the super glue is .

here is a defiler i did for a friend a couple years ago . all of the gore and poo seepage is superglue applied to craft paint

http://www.boardgamegeek.com/image/543692/warhammer-40000-fifth-edition


http://www.boardgamegeek.com/image/543691/warhammer-40000-fifth-edition

here is a terminator i did a LONG time ago , the base was done with craft paint and super glue


http://www.boardgamegeek.com/image/547952/warhammer-40000-fifth-edition

here is a dread from a LONG time ago , base done with craft paint and super glue .

http://www.boardgamegeek.com/image/547955/warhammer-40000-fifth-edition

This message was edited 1 time. Last update was at 2011/11/04 18:20:06


"I was not born , i sprang from the head of the GodEmperor as he contemplated a particularly vile joke ." 
   
Made in us
Satyxis Raider






Archbald, Pa, USA

SirBuddlington wrote:just gonna show you guys another base i did aswell as my Venomthropes base, (for fenrir1997)
......
sorry if the base looks rude... it wasnt intended to be that way! =[....lol but the way it turned out (texture wise) was fantastic... (cant really see very well on a photo! =[ =[)


Oh my god.... That turned out even better than I had expected.. I'm actually excited to go grab my materials sooner than anticipated. Thanks for that, I appreciate it. Excellent work.

ADDITION:

My computer was just turned off, and I had a wonderful epiphany, that only includes 2 words:

Mycetic Spore.

This message was edited 1 time. Last update was at 2011/11/05 00:29:04


We all need to look into the dark side of our nature..
that is where the passion is..the energy..
It is part of who we are...do not fear it ..embrace it
become whole....
we are both darkness and light.....
 
   
Made in gb
Regular Dakkanaut





GrandInquisitorOrdoXenos wrote:i was doing this 20 years ago

some things to consider for this , that i learned with practice :

1) you can vary the effect based on how tick of a layer of glue you apply it to .

2) you can also vary the effect based and how runny or thick the glues consistancy is .

3) i didnt learn this based on the introduction of tyranids into the game , i learned it when i got into chaos . it makes GREAT scabs and infected looking patches for chaos , or anyone else with lots of battle damage . to do so ; for small models , apply the glue carefully with a toothpick to the model then add just a tiny bit of the superglue carefully . it can make a great accent to some old school type daemon weapons .

4) it doesnt JUST work with glue , it works with acrylic paint too , and again will vary based on how thick the paint is , and how runny it is . it also gives a better effect in some ways since the paint is already colored , so all you need to do is drybrush it or ink it to meet your color goals . again with practice youcan apply it to small models to make gorey red scabs and puss . it can really spruce up a model , and on larger ones like defilers , is a great way to cover the joint between an organic component and a mechanical one .

5) you can also vary the effect based on how thick or thin the super glue is .

here is a defiler i did for a friend a couple years ago . all of the gore and poo seepage is superglue applied to craft paint

http://www.boardgamegeek.com/image/543692/warhammer-40000-fifth-edition


http://www.boardgamegeek.com/image/543691/warhammer-40000-fifth-edition

here is a terminator i did a LONG time ago , the base was done with craft paint and super glue


http://www.boardgamegeek.com/image/547952/warhammer-40000-fifth-edition

here is a dread from a LONG time ago , base done with craft paint and super glue .

http://www.boardgamegeek.com/image/547955/warhammer-40000-fifth-edition



wow thank you for that! =] those models look fantastic! and i will give the small details a shot with the toothpick, could work out VERY nicely to make battle wounds on the carapace of my nids!

thanks again,

fenrir1997 wrote:
SirBuddlington wrote:just gonna show you guys another base i did aswell as my Venomthropes base, (for fenrir1997)
......
sorry if the base looks rude... it wasnt intended to be that way! =[....lol but the way it turned out (texture wise) was fantastic... (cant really see very well on a photo! =[ =[)


Oh my god.... That turned out even better than I had expected.. I'm actually excited to go grab my materials sooner than anticipated. Thanks for that, I appreciate it. Excellent work.

ADDITION:

My computer was just turned off, and I had a wonderful epiphany, that only includes 2 words:

Mycetic Spore.


haha yeah it really did turn out VERY nicely and i have you to thank for that!! =] =]

deffo get some materials and lemme see how you do! =] =]

also aMycetic spore would work wonders like this i reckon... im actually in the process of making a mycetic spore, so ill deffo try this out on that! (if it doesnt work then im only wasting an old rugby ball and glue lmao!!!)

cheers again guys for showing interest in this! =] =]






 
   
Made in se
Kabalite Conscript



Sweden, Stockholm

Awesome outcome. Fast technique. This looks great! I look forward to building a few paintokens for Dark Eldar with wounded-but-still-in-pain subjects!

Check out and feel free to use my Excel based Armybuilder! Currently only available for Dark Eldar.

Armies Played:

 
   
Made in us
Longtime Dakkanaut





Thats nasty! I like it thanks for sharing.

I might do a standard glue and sand on part of the base then combine that older technique with a portion done with the 2 glue method... hmmm

Neat ideas!
   
Made in us
Agile Revenant Titan






Oregon

Oh, wow. These are nice.

Eldar -5000 points 
   
Made in gb
Regular Dakkanaut





cheers guys! =] =] there really is so much you can do with this technique! =] =]

ill post more pictures as i go, and show you all the ideas i have to do with this method! =] =]






 
   
Made in us
Furious Raptor





Middle of the Desert, AZ

The more I look at these the better I like them.

By the way, nice diorama in your avatar.

   
Made in gb
Regular Dakkanaut





JoeyHeadwounds wrote:The more I look at these the better I like them.

By the way, nice diorama in your avatar.


thats what i was like..... i did a couple then was like... hmmmm i dunno if i like these , but the more i looked at them closely the better they got!! =] =]

and honestly once youve done them for yourself rather than seeing just a photo, they look ALOT better

as for the diorama... its not mine, i found it online .... it is good though lmao






 
   
Made in gb
Regular Dakkanaut







these are some of my newer ones! =] =] they are pipes covered in the biomass stuff... =] =] these are going to be ripper bases! =] =]






 
   
Made in us
Incubus





Ketchikan, Alaska, 99901

^ Epic win


Sir, I love you xD

My blog of painting and the such. http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/500953.page
"Searchers after horror haunt strange, far off places" - HP Lovecraft 
   
Made in us
Satyxis Raider






Archbald, Pa, USA

HELL YEAH

Dude, applause for thinking outside the box, never would've thought of adding pipes or anything like that.

We all need to look into the dark side of our nature..
that is where the passion is..the energy..
It is part of who we are...do not fear it ..embrace it
become whole....
we are both darkness and light.....
 
   
Made in gb
Regular Dakkanaut





aw cheers guys!, i just saw the pipes in my room as it was spare from my newts tank, so i thought id just cut some pieces off and see how it looked!

cheers again,

i do have some more ideas so keep looking out for this thread as there will be more! =] =]


Automatically Appended Next Post:
my next base is gonna be a tough one to do, but so far here is what i have got! =] =]

This message was edited 1 time. Last update was at 2011/11/24 17:23:52







 
   
Made in gb
Regular Dakkanaut





Here are some photos of my new Warriors and Zoanthrope all based and painted! =] =] hope you like how ive done em! =]







sorry for awful photography skills! lol






 
   
Made in us
Satyxis Raider






Archbald, Pa, USA

That black and grey is sweet.

Keep them coming dude, it's rockin'

We all need to look into the dark side of our nature..
that is where the passion is..the energy..
It is part of who we are...do not fear it ..embrace it
become whole....
we are both darkness and light.....
 
   
Made in gb
Regular Dakkanaut





Haha im really glad you like!! =] =] id love to see if other have tryed this method out!, maybe post some photos on here if you have! =] =]







 
   
 
Forum Index » Painting and Modeling Tutorials
Go to:   

Dakka 5.42 - Privacy Policy - Legal Stuff - Forum Rules